Ajankohtaista

Lue uutiset ja blogiartikkelit

 

Nettilaiva.com

Kuvan laiva ei liity tekstiin, se ei ole myytävänä.

Kun roikkuu päivät ja illat ja iltayöt Nettiautossa haaveilemassa ja joskus ostamassakin jotain ylihintaista ja huonoa, niin miksei katselisi laivoja.

Laivanvarustajana ei voi rikastua ilman laivaa. Moni kuorma-autoilijakin on aloittanut käytetyillä vehkeillä, niin miksei sitten laivanvarustaja. Odotan, että nettilaivasivusto avataan.

Tässä olisi ikäänsä parempi tramppi, täydellisillä loki- ja huoltokirjoilla, raapattu, maalattu ja koneeseen vaihdettu kaikki öljyt. Alkuperäinen Suomilaiva, tehty sotakorvauslaivojen vanavedessä. Ajettu tosi vähän, pikkuisen sahatavaraa Englantiin ja tyhjänä takaisin. Mitä on ollut stujuja, niin kaikki ovat kehuneet keittiön varustusta. Pienellä porukalla kun on ajettu, niin eipä ole paljon miehistömesseissä makailtu, kahdeksan sentin vaahtomuovipatjat ovat ihan iskussa. Rahoitus järjestyy, jopa 96 kk maksuaikaa.

Oikein isoa amerikanrautaa jos ollaan vajaa, niin katsopas tätä. Niiltä ajoilta, kun laivat tehtiin raudasta eikä läkkipellistä. Normandian maihinnousun veteraani, aikaansa edellä olleella keulaportilla. On siis tankkilaiva, mutta ei säiliöalus. Pari kuulanjälkeä komentosillassa, mutta sehän on vain rock ’n roll, ei tarvitse Motonetin luodinreikäteippejä laitella kuten luuseriautoihin.

Telegrammilla kun laitetaan full speedit konehuoneeseen, niin kyllä lähtee ja mustan savun lykkää. Jos auto polttaa mustaa jälkeä asfalttiin, niin tämä amerikanrauta kuopii meren pohjaa.

Olisi vähän sporttisempaa alusta, höyryä hiilellä. Myydään täyteen bunkrattuna, sopuhintaan. Kuntourheilijat maksavat kunhan pääsevät lämmittäjiksi. Mahdollisuus siirtää samalla rahdit. Hiiltä Puolasta, ei sopimuksia kai kukaan ole purkanut. Eläkkeellä olevat laivatytöt muistelevat juuri tätä alusta vesissä silmin, oli hyvin varustettu ja mukava miehistö.

Ole vihreä, osta hiekkajaala. Uudet purjeet, ankkuri kestävän kehityksen mukaan kierrätysraudasta ja kaikki köysistöt reilunkaupan hamppua. Vaihdossa otetaan soutuvene.

Tai mitenkäs sitten tällainen pienempi vehje, rannikkolaivurin paperit riittävät. Tällä ajelee vielä vuosia eläkeläisiä lähisaariin, lohisoppavehkeet on ja tila haitaristille. Ei pitäisi olla esteitä anniskeluoikeuksien saamiselle. Täydellinen vehje tarkoitukseensa.

Tietoa kirjoittajasta

Jari Nenonen

Jari Nenonen on haminalainen kirjailija ja pakinoitsija. Nenosen Ahtaajan poika -pakinoita julkaistaan Stevecon blogissa kerran kuukaudessa, yleensä kuukauden viimeisellä viikolla