Ajankohtaista

Lue uutiset ja blogiartikkelit

 

Case Auto kontista

Sähköpostiin tulee kysely: auton purku kontista. Liitteenä on kontin sisältötiedot ja Stevecon Delivery Confirmation. Kyselijänä kansainvälisen huolintaliikkeen Vantaa toimisto. Sovin KCT:n kanssa, että työn hoitaa varasto-operaattori teollisuusalueella. Teen tarjouksen ja lähetän asiakkaalle, jään odottelemaan palautetta.

--

Illalla työajan jälkeen puhelin soi, henkilö toisessa päässä kertoo, että hänelle on tullut Kotkaan auto kontissa ja hän olisi tulossa huomenna noutamaan sitä. Mietin hetken ja yhdistän sen aiemmin päivällä tulleeseen tarjouskyselyyn. Soittaja kysyy vielä mihin aikaan olisi hyvä tulla, ettei tule pahimpaan ruuhka-aikaan. Naurahtaen totean, ettei Kotkassa juurikaan ruuhkia ole ja Mussaloon pääsee reittiä, joka pääkaupunkiseudun suunnasta tultaessa on erittäin helppo. Sovitaan, että nouto on seuraavana päivänä kello 15 jälkeen.

--

Aamulla availen sähköpostin, huolitsijalta on tullut viesti, että heidän asiakas pitää kontin purkausta kalliina ja harkitsee vielä. Soitan noudosta edellisenä iltana soittaneelle henkilölle, ettei kannata tulla hakemaan, ennen kuin asia selviää. Parin tunnin päästä tulee kolmannelta taholta sähköposti, jossa todetaan, että tämä tarjous on ok ja auto noudetaan tänään 15 jälkeen, kuten aiemmin on sovittu. Lähetän noutavalle henkilölle varaston osoitteen. Soitto varasto-operaattorille, että kontin voi noutaa purkuun. Iltapäivällä tulee raportti kuvien kera, auto on purettu kontista ja odottaa noutajaa. Henkilö soittaa klo 15.30 ja kertoo olevansa auton vieressä, miten tulee toimia. Soitan kerran vielä varastolle ja pyydän heitä menemään auton luo tarkastamaan, että paperit on ok. Laitan vielä purkuraportin ja tarjouksen laskutukseen, saa laskuttaa.

--

Soitin myöhemmin auton noutaneelle henkilölle ja kysyin kuvalle julkaisulupaa. Lupa tuli ja hiukan taustaa myös autolle. Auto on tuotu USA:sta. Se on harvinaisuus eli tämä on ensimmäinen tätä mallia, joka on tuotu Suomeen. Kyseinen auto on ollut lievässä nokkakolarissa ja kärsinyt myös tulipalosta. Autosta tullaan talven aikana rakentamaan kilpa-auto, jonka moottoriteho tulee olemaan yli 1 000 hevosvoimaa.

Case is closed.

kirjoitti Renska myynnistä.

Tietoa kirjoittajasta

Vesa-Heikki Renlund

Vesa-Heikki Renlund on Stevecon myyntijohtaja